Archives    آرشیو

Archives آرشیو

This blog is the archive of my old blog - I am recently publishing articles in English translation
Archives    آرشیو

Archives آرشیو

This blog is the archive of my old blog - I am recently publishing articles in English translation

رهیافت(مقدمه)

ما مثل ماهیانی در آب  هستیم که قدرتِ اشراف بر

محیط زندگی خود، نداریم .تقصیری هم متوجه کسی

نیست.از روزی که بدنیا آمدیم. شاهد این وضعیت

بوده ایم . معمولا سخنانِ از بند رستگان و مهاجران

از ایران را ،شنیده ایم .بیشتر َسرَسری و غالبا با

حسرت، لذا نتوانستیم به عمق مطلب و ماهیت موضوع

آن چنان که باید ،پی ببریم .

شخصا پای من بخارج از کشور، نرسیده و آنچه که

در ادامه مطلب می اید. حاصل شنیده ها و مطالعه و

مشاهده مطالب در تلویزیون و اخیراً ،اینترنت است

من به مشخصات یک جامعه متمدن، چندان اشرافی

ندارم .و در بسیاری موارد هم، از فرهنگ کشاورزی

سر در نمی اورم. و ترس از این دارم. که اگر در

باره فرهنگ کشاورزی، مطالب را بسط دهم از

هدف اصلی دور خواهم شد. لذا در بیشترِ موارد

در بیان مشخصات فرهنگ کشاورزی ،کوتاهی و

کمی  ی مطالب را می پسندم و عرض خواهم کرد

و درهمه  موا رد  هم ،امید زیادی دارم تا خوانندگان

محترم، در صورت مشاهده اشتباهی، لطف کرده و

مرا، راهنمائی کنند . من می دانم که ایستائی فرهنگِ

کشاورزی، مدیون پشتیبانی های زیاد از جمله پشتیبانی

مذهب، است. و از طرفی هم، یک تنه و یکساله هم

نمی توان از تنگناهای فرهنگِ کشاورزی ،عبور

کرده و به تمدن، رسید.واضح است که شخصا چنین

توان و ادعائی هم، ندارم .اما آرزومندم با الطاف

بی دریغ شما، بتوانم شعله کوچک این چراغ را در

برابر هجوم شب پرستان، محافظت کنم .از هر انتقادی

استقبال ،می کنم و می دانم. که هر انتقادی مرا به راهی

درست و سخت راهنما، خواهد بود. از مخالفین این

مطالب هم ،تقاضا دارم. اول مرا، راهنمائی کنند. و در

مرحله بعد، مقالات خود در باره رد کردن نوشته ها

را، یا در وبلاگ خود، منتشر کنند. و یا با حفظ موازین

اخلاقی و ادب، آنرا برای من بفرستند. تا عینا در این

وبلاگ، با نام خودشان، منتشر شود. اگر مقالات ارسالی

تحقیقی و مستدل و مودبانه و با آدرس باشد. حتم

بدانید. از انتشار آن، خوشحال هم، خواهم شد. من چندان

به آزادی ی تعریف نشده ، معتقد نیستم و تقریبا تعریف

آزادی غربی را هم، قبول ندارم .من بیشتر به یک

قرار داد اجتماعی، علاقه مندم. و سعی خواهم کرد

با دوستانی که به این قرارداد، و یا هرنوع قراردادی

که پیشنهاد می کنند . پای بند باشند. مطمئن باشند. که

همراهان خوبی برای همدیگر، خواهیم بود حتی با

نظرات کاملا مخالف.

این یک مقدمه طولانی شد.امید همراهی دارم

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.