ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | ||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 |
سالهاست من به جریانات سیاسی ایران با دید خودم نگاه میکنم.دوست دارم
نتیجه اندیشه خودم را در این مقاله بیان کنم
اتفاقات بعد از انتخابات بیشتر از اینکه بیانگر انرژی و نیروی مخالفان باشد
نشانگر قدرت کنترل و فعالیت اطلاعاتی جمهوری اسلامی است.
بسیاری از نیروهای بالقوه که مشغول بررسی و مطالعه وضعیت حکومتی
بودند فریب یک پیروزی سریع را خوردند و مانور اطلاعاتی جمهوری اسلامی
را یک حرکت اصیل دانستند و دست به اقداماتی زدند که تنها نتیجه آن حداقل
بی اثر شدن مطالعات و نتایج میدانی مخالفت شد
با توجه به اینکه مجموعه اتفاقات بعد از انتخابات از طرف حکومت قابل پیش
بینی بود لذا آنها با برنامه ریزی و آمادگی کامل وارد میدان شدند و مردم هم صرفا
بر اساس احساسات خود و حداکثر با اطلاعات اندک از نقطه نظرات باصطلاح رهبران
جنبش وارد میدان شدند و بسرعت هم ابتکار عمل را از دست دادند
عاملی که بر پا کنندگان شورشها به آن توجه نکردند و بنظر من هنوز هم به آن بی توجهند
این موضوع است که میخوانید
توده مردم ممکن است با جمهوری اسلامی موافق نباشند و نمودهای زیادی از این
نارضایتی را هم بروز دهند اما (دقت کنید) از هرگونه حرکتی که فاقد ارزشهای
دینی و اخلاقی باشند منزجر و متنفرند
وحاکمان جمهوری هم با شناخت کامل از این عامل مخالفان خود را وادار میکنند
که قبل از عنوان کردن مخالفتهای خود از مرزهای دینی و اخلاقی جامعه عبور
کنند . وقایع عاشورای 88 نمونه بارزی از این نوع سیاست است . پس یک حرکت
اجتماعی مخالف جمهوری اسلامی نمی تواند با ارشهای شناخته شده جامعه به مخالفت
بر خیزد و انتظار پیروزی را داشته باشد.
یک نگاه به گروهای مخالف جمهوری اسلامی نشان میدهد که همگی از یک جنبه با
همدیگر مشترک هستند و آن جنبه فقدان اخلاق و هنجار های مورد قبول جامعه است
اتفاقا جمهوری اسلامی همواره از اینگونه مخالفتها استقبال کرده و مردم را عملا به
نتیجه رسانده که اگر جمهوری اسلامی از نظر اقتصادی و اجتماعی دچار مشکلاتی
است حداقل از نظر اخلاق و دین در میان تمام حکومتهای جهان سر آمد است