ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | ||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 |
طی سیصد چهارصد سال گذشته امام حسین (ع) همیشه بعنوان
یک چهره ضد حکومت شناخته و معرفی میشد.یک مرد انقلابی و
ضد حکومت و طالب عدالت که با کمترین امکانات علیه رژیم
حاکم قیام میکند و تا آخرین نفر و آخرین قطره خون مقاومت میکند
و علیرغم کشته شدن و شکست ظاهری سید الشهدا میشود و خون
خدا نام میگیرد و الاآخر
تبلیغ در مورد چنین اسطوره و بر انگیختن مردم با احساسات دینی
همراه با شور انقلابی و الگو قرار دادن امام سالها برای مردم تکرار
شده بود و تقریبا اکثریت مردم طعیانگری و قیام علیه حکومتها را
یک کار حسینی بحساب می آوردند و از این رهگذر سردمداران
مخالف حکومتها هم بدون محاسبه عقل و شعور مردم و صرفا با
تکیه بر احساسات شور انگیز جامعه که ناشی از شور حسینی بود
برنامه ها و اهداف باصطلاح انقلابی خود را پیگیری میکردند تا جائی
که مخالفت با رژیم پهلوی بصورت یک رویه کاملا پذیرفته شده مذهبی
در آمده بود و اغلب مردم کوچه و بازار جایگاه شاه و یزید را یکی تصور
میکردند همین بر داشتها و وباور های مردم باعث سقوط شاه شد
اما بعد از انقلاب دیگر اسطوره و الگوی ضد حکومتی احتیاج نبود و
بهمین دلیل جمهوری اسلامی بیش از سی سال است که در حال تغییر کاربری
امام حسین و عاشورا و اصولا فلسفه این وقایع است . دیگر کل یوم عاشورا
و کل ارض کربلا فاقد کاربرد عملی شده و اینست که نابسامانی در نوحه ها
و اصولا بیان وقایع قابل لمس است