ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | ||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 |
ادامه مطلب
. و بررسی این هزینه ها مدیریت و یا عدم مدیریت مسئولین بالا را مشخص نمی کنند.قوانین بودجه در ایران معمولا با تبصره های زیادی تصویب می شوند. که این هم علاوه بر پیچیده کردن اجرای قوانین و اجرای تفریق بودجه، موجب تفسیرهای گوناگون شده .و در هر دستگاهی بنا به تفسیر مسئول اول دستگاه، اجرا شده و قابل مشاهده هست. که گاهی تناقضات زیادی در اجرای یک بند از بودجه وجود دارد. که ناشی از درک و تفسیر مدیران مختلف از تبصره های موجود است.با شرح مختصری در باره تفریق بودجه، که عرض شد. می خواهم به اجرای نظارت های رده های مختلف دولتی و شخصی نگاهی داشته باشم.
ادارات و سازمان های دولتی و بعضی از سازمانهای خصوصی، باید حتما معاونت و یا دایره بازرسی و حسابرسی داخلی، داشته باشند.وظیفه حسابرسی داخلی نظارت بر نوع و نحوه هزینه ها و در آمدها. و کنترل مدیریت داخلی سازمان است. حسابرسی داخلی مسئول و مجاز به بررسی عملکرد مالی و مدیریت سازمان بوده. و بعد از انجام هر مرحله از حسابرسی داخلی، گزارش آن را به هیات مدیره و یا بالاترین مقام سازمان ارائه می دهد. تا آنها بتوانند با تشخیص نقاط ضعف و تسلط بر مشکلات، راه حل های مناسب ارائه داده. و مقصرین احتمالی را تنبیه نمایند. و نسبت به تصحیح مقررات داخلی، که به موجب اجرای آنها مشکل ایجاد می شود. را تغییر دهند.در حقیقت وجود یک دایره و یا معاونت حسابرسی ضامن سلامت و پیشر فت یک سازمان است .همان طوری که مشخص شد. وظیفه و مسئولیت سازمان حسابرسی، فوق العاده حساس و مهم است. لذا مسئولیت این حسابرسی را نمی توان بهر کسی سپرد. و فقط اشخاص خاصی، قادر به اجرای تمام موازین مربوطه هستند.شخص حسابرسادامه دارد